16 september 2016
Prenumerera på SFTI

Komma igång som leverantör

Att komma igång med e-handel och e-fakturering som leverantör till offentliga sektorn

Många offentliga organisationer ställer idag krav på e-handel och e-faktura i sina upphandlingar av varor och tjänster.

För att du som leverantör ska kunna var förberedd finns det olika alternativ av e-handel för dig som leverantör. E-handel resulterar i högre avtalstrohet då offentliga sektorns anställda lotsas att beställa från leverantörer som de har ramavtal med. Alla leverantörer som organisationen har avtal med är samlade i e-handelstjänsten och gör varor och tjänster beställningsbara på olika sätt.

Det finns olika sätt att jobba med elektronisk handel. Här beskrivs de olika sätten och även hänvisning till rekommenderad standard, SFTI. SFTI är en gemensam standard som används inom offentliga Sverige och har ett mycket brett införande hos många leverantörer till offentlig sektor.

Hjälpte informationen på sidan dig?

Tipsa:


User information

Tack för att du hjälper oss!