5 december 2019
Prenumerera på SFTI

Resebeställningar

Arbetsgrupp för att få in resebeställningar i e-handelssystemet

Bakgrund

Många myndigheter har mycket beställningar av resor och som första steg kommer vi att titta på hur vi kan hitta en lösning för SJ beställningar. I arbetsgruppen som hade sitt senaste möte den 18 september 2015 konstaterades att en lämplig affärsprocess att utgå från är orderöverenskommelsen, men i XML-format. Det innebär att det främsta var att ge input till europeiska CEN/BII för att komplettera standarden med orderöverenskommelse. Detta gjordes och nya orderöverenskommelsen finns nu rekommenderad som SFTI sedan juni 2017.

Nästa möte

Nästa möte i SFTI arbetsgrupp för resebeställningar är ej bestämt. Kallelse skickas ut till de som deltog vid de tidigare mötena, men fler är välkomna att ansluta.

Hjälpte informationen på sidan dig?

Tipsa:



Tack för att du hjälper oss!

DIGG:s logotyp. Till Myndigheten för digital förvaltnings webbplats.
Till startsidan på skr.se.
Till startsidan på skr.se.
KKV:s logotyp. Till Konkurrensverkets webbplats.

SFTI i samverkan driver e-handel i offentlig sektor.

Sveriges Kommuner och Regioner (SKR), Myndigheten för digital förvaltning (DIGG), Kammarkollegiet och Upphandlingsmyndigheten bedriver gemensamt ett arbete med att främja förutsättningarna för elektronisk handel.