26 september 2024 kl. 09.00-12.00
Strategisk semesterplanering
En kurs om arbetsgivarens förutsättningar att bemanna och planera semester enligt lag och avtal.
Innehåll
Syftet med kursen är att ge arbetsgivarens ledningsfunktioner, stödfunktioner samt verksamhetens chefer kunskap om aktuellt regelverk som gäller vid bemanning och planering av semesterperioder.
Kursen ges i föreläsningsform som varvas med gruppdiskussioner där deltagarna förväntas delta i erfarenhetsutbyte. Möjlighet att ställa frågor till kursledarna finns avseende kursens innehåll.
Målgrupp
HR-, förhandlings- och personalchefer, övrig HR-personal samt chefer med ansvar för att bemanna verksamheter samt förlägga semester i verksamheter där Allmänna Bestämmelser är tillämpligt.
Medverkande
- Ann-Sophie Nykrans Svedhem, handläggare, SKR
Informationsansvarig
-
Ann-Sophie Nykrans Svedhem
Förhandlare